Variatorrem 856x23, 872x23 -, Linhai 300. Allroad 300. GOES 320. Nordia 250. Yamaha Majesty 250 300. Viarelli 250, mfl

I lager

- Frakt: 95,00kr

Snabbfakta

Förstärkt OEM drivrem med hög kvalitet till ett mycket konkurrenskraftigt pris.

Powerlink 856x23, Dayco 872x23, Athena 871x23 , Bando 853x23x10, Mitsuboshi 871x23 är identiska.
Måttuppgifterna skiljer eftersom fabrikanterna mäter en drivrem på olika sätt.
Vi levererar Athena, Mitsuboshi , Powerlink beroende på vilka som finns på lager, går ej att välja.

Q&A
Recensioner

Motorswedens garantier

Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.

Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.

Läs mer om våra garantier på länken nedan.

Garantier för motorswedens fordon

Fraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.

Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.

Passar till:
Moped / Nordia / NS 250
Moped / Viarelli / 250
Passar även:
Komplettering av modellista
Aprilia Leonardo 250 H2O 4T E1 02-04 (Minarelli)
Aprilia Leonardo ST 250 H2O 4T E1 01 (Minarelli)
Benelli Velvet Eco 250 H2O 4T 99-01
Benelli Velvet Touring 250 H2O 4T 01-03
Diamo-Turista 260
Linhai-260 ATV 4T LC
Linhai-Aeolius 260
Linhai-Aeolius 300
Malaguti Madison S 250 H2O 4T 99-03
Yamaha-Majesty 250 00-01 SG041
Yamaha-Majesty 250 02- SG048
Yamaha-Majesty 250 96-99 4UC
Yamaha-Majesty 250 ABS 99-02 SG022
Yamaha-Majesty 250 DX 98- SG021
Det är viktigt att smörja in bakre variatorkopplingens glidytor.
Då detta många gånger är orsaken till att remmen brustit.
Variatorremmen sprängs för att variatorkopplingens glidytor trögar.

1. Demontera bakre variatorkoppling;
2. ta bort den stora muttern som håller kopplingsbackarna och tryckfjädern på plats;
3. ta bort tryckfjäder-styrhylsan (sitter på inre variatorremskivan);
4. ta bort de två alt. tre styrstiften och dra isär variatorkopplingen;
5. rengör och smörj in enligt bilden nedan.