Moped Viarelli Retro - Klass 1

C-038N

Pris från 18 995,00 kr Ordinarie pris 20 995,00 kr
Pris i butik: 18 995,00kr
I lager
Fri Frakt

 
Integral
 
Öppen med visir
 
Öppen med skärm
 
3 i 1 hjälm
Image accessory Låspaket Hänglås + kedja - Klass 3 + 895,00 kr
Image accessory CTEK BATTERILADDARE MXS 3.8 EU + 995,00 kr
Image accessory Skyddsöverdrag + 349,00 kr
Image accessory Svart toppbox + 599,00 kr
Image accessory Vit toppbox + 595,00 kr

Tillval

Snabbfakta

 

KLASS 1
45 km/h

Tankkapacitet 
6,0L

Kr / mil
ca 3kr

Alu-fälg
10"

100+
Serviceverkstäder

Skivbroms:
Fram 

Leverans
till dörren

Köp nu,
betala sen

1 - 3
dagars
leveranstid
 

Viarelli Retro 

Viarelli Retro är Viarelli´s främsta retroinspirerade moped. Framtagen för motorsweden´s kunder och med en design som är lika mycket 70-tal som 20-tal. Viarelli Retro kommer i tre utföranden och har sedan start varit en av såväl våra som Viarelli´s storsäljare. Utrustad med den senaste tekniken så får du en moped som har minimal miljöpåverkan samtidigt som du håller nere bränslekostnaderna. En win-win situation alltså.

Snabbfakta

Retro är och har sedan länge varit vår främsta retroinspirerande scooter. Retro är mopeden som kombinerar gårdagens stilfulla design med morgondagens teknik. Den perfekta scootern för dig som vill sticka ut lite från mängden men som inte vill göra avkall på kvalité och all modern bekvämlighet. Utrustade med den senaste motortekniken får du en moped som belastar miljön minimalt samtidigt som den presterar lika bra som många sportigare modeller. Komforten är optimal och du sitter bekvämt.   

Design

Att designa en funktionell scooter är inte svårt, men att designa en funktionell scooter som dessutom ser helt rätt ut med eleganta kromade detaljer och rätt tidsenliga former. Retro är en väldigt snygg och estetiskt tilltalande scooter designad för att passa i flera miljöer. Med kromade backspeglar, lister, handtag, lampor och många övriga detaljer syns du garanterat. Ett praktexempel på en perfekt design.

Motor

Retro har trots sitt retroinspirerade utseende försetts med en motor av allra senaste typ. De stränga Euro-kraven har gett motorn en låg bränsleförbrukning och den är så miljövänlig som en scooter av senaste typ kan vara. Med den senaste versionen av GY-6 motorn får du en motor känd för sin mjuka motorkaraktär, sin slittålighet och sin prestanda. Du startar enkelt med ett tryck på startknappen och skulle det behövas kan du enkelt kicka igång din Retro med hjälp av den dolda kicken.

Förbrukning

Din Retro använder samma bränsleoptimerade motor med senaste euro-krav som de flesta av våra nya scooters, vilket innebär mycket lågt utsläppsvärde om du jämför med tidigare modeller. Bränsleförbrukningen blir oftast så låg som 0,2 L per mil vilket gör att du kan köra nära 30 mil på en enda tankning och miljön belastas därmed minimalt. 

Avgassystem

Det smäckra avgassystemet är försett med en skyddande värmesköld i krom. Att fördas tyst är inget problem då avgassystemet designats för att ge optimal kraft och prestanda i åtanke utan att ljudnivån kan anses som störande. Att det är elegant och snyggt är bara en fördel.

Transmission

Retro har utrustats med en CVT växellåda som enkelt och smidigt växlar automatiskt vilket uppskattas vid krävande körning. Du får alltid rätt varvtal och därmed bästa möjliga vrid utan att du själv behöver växla. 

Hjul

Med 10-tumshjul i vacker turbinfälgsdesign väcker du välförtjänt uppmärksamhet. Fälgarnas styrka och tålighet ger bra köregenskaper och grepp även när vägförhållandena är tuffa. Att fälgarna är gjutna i ett stycke aluminium gör att dom tål hård aktiv körning utan att utmattas. De breda landsvägsdäcken har valts för att ge bästa möjliga grepp under olika vägförhållanden.   

Bromsar

De ventilerade bromsskivorna ger Retro en optimal bromsverkan och en jämnare inbromsning även när det är vått och halt ute. Kraftiga enkolvsok gör att du enkelt doserar bromskraften utan att behöva ta till en större ansträngning. Retro har utrustats med den senaste bromssystemstekniken, där en hydraulisk skivbroms fram och en integrerad trumbroms bak ger optimalt fördelad bromskraft närhelst du behöver den.

Fjädring

Retro har en uppsättning dämpare som är noga utvalda för att ge en komfortabel färd utan att mattas vid färd med passagerare eller last. Retro har baktill en mono shock dämpare som går att justera i fyra förspänningslägen. Framtill har Retro två oljedämpade och långslagiga stötdämpare som med enkelhet klarar av varierande underlag utan att tumma på bra köregenskaper.  

Ram

Retro har utrustats med en styv och vridfast rörram i höghållfasthetsstål. Då Retro har en mycket låg vikt om endast 80 kg är den därmed mycket lätt att hantera, även för dig som är något kortare och tycker det känns svårt att hantera en tyngre scooter under begränsade förhållanden.   

Instrument

Med stora överskådliga analoga instrument har Retro all information lätt tillgänglig och du har enkelt koll på hastighet, kvarvarande bränslemängd och trippmätaren. Varningsindikatorerna och blinkersindikatorerna syns tydligt under körning både dag som natt.  

Förvaring

Att enkelt kunna låsa in dina medtagna grejor i det låsbara förvaringsutrymmet under sadeln gör att du lätt kan få med dig dina behövliga saker under din färd utan risk för stöld. Du öppnar eller stänger förvaringsutrymmet med samma nyckel som du startar mopeden med och slipper extra nycklar.

Komfort

Att du sitter komfortabelt och bekvämt är viktigt. På en Retro sitter du väl skyddad från vind och vatten vilket uppskattas speciellt om du pendlar dagligen. Du sitter komfortabelt utsträckt men ändå bekvämt upprätt. Den mjukt stoppade ”foam”sadeln har ett vattenavvisande ytskikt som håller vätan och kylan borta och medför att du klarar många mil i sadeln utan få obehaglig träsmak.

Belysning

Retro är utrustad med en kraftig Halogenbelysning fram med kromsarg och runt om scootern återfinns kromade belysningsdetaljer som höjer designfaktor. Trots retrodesignen är Retro försedd med en modernt designad belysning bak och kraftiga sidovinklade blinkers som gör att du syns utmärkt i trafiken.

Yttre mått (längd, bredd, höjd): 1730mm x 675mm x 1050mm
Hjulbas: 1220mm
Markfrigång: 100mm
Vikt: 80kg
Lastkapacitet: 150kg
Högsta hastighet: 45km/h(Klass 1)
Motormodell: 1 cylinder, 4-takt, 2 ventil, luftkyld
Motortyp: BN139QMB
Cylinderdiameter x slaglängd: 39.0mm x 41.5mm
Cylindervolym: 49.6cc
Kompression: 10.5
Effekt: 2.1 kW/7500 r/min
Tändstift: CR7HSA
Starttyp: Elektrisk / kick
Tändning: CDI
Tankkapacitet: 6.0 L
Bränsle: 95/98 blyfri
Motorolja: SG10W40
Motorolja mängd: 700 ml
Bakväxelolja: SGL-4 85W-90
Bakväxel oljemängd: 140-160 ml
Koppling: Automat
Broms bak: Trumbroms
Broms fram: Skivbroms
Lufttryck fram- och bakhjul: 2.25 bar
Sitthöjd: ca 76 cm
Fälg: 10"
Recensioner
Q&A

Motorswedens garantier

Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.

Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.

Läs mer om våra garantier på länken nedan.

Garantier för motorswedens fordon

Fraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.

Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.