Black deals

Lätt-mc Viarelli Matador 125cc

Pris i butik: 19 995,00kr

I lager

- Fri Frakt

Tillbehör till denna produkt

Låspaket Hänglås + Kedja 1.2m Klass 3

I lager

895,00 kr
28209
Hjälm Integral Mattsvart

I lager

Pris från 1 195,00 kr
C-929
Skyddsöverdrag Scooter svart

I lager

349,00 kr
00-1010284

Snabbfakta

Viarelli Matador lätt mc

Lätt MC, A1
85 km/h

Tankvolym Moped Viarelli Matador

Tankkapacitet 
4,5L

Billig i drift

Kr / mil
ca 3kr

12 tum alu fälgar Viarelli Matador

Alu-fälg
12"

Stort servicenätverk Viarelli Moped

100+
Serviceverkstäder

Skivbroms Viarelli Moped

Skivbroms:
Fram & bak 

Mopedleverans till dörren

Leverans
till dörren

Köp moped enkelt med Klarna

Köp nu,
betala sen

Snabb leverans av din nya moped

1 - 3
dagars
leveranstid

Med den senaste designen och modernaste tekniken är vår Viarelli Matador, motorcykeln för dig som inte nöjer dig med annat än det bästa. Förstärkt fjädring, senaste LED-tekniken, extra kraftiga bromsar, lättmetallfälgar och en mycket driftsäker motor med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning är bara några av detaljer som gör att Matador blivit en av Sveriges mest sålda lätt mc. Matador är ämnad för dig som söker prestanda och funktion utan att göra avkall på designen. Viarelli Matador har en max hastighet på 85 km/h.

Motor

Matador är utrustad med en driftsäker 4-taktsmotor av GY-6 typ utrustad med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning. En välbeprövad motortyp som nu uppgraderats i enlighet med de nya Euro kraven som ger Matador en lägre bränsleförbrukning och mindre påverkan på miljön trots att den levererar hela 6.2 kW vid 7500 varv och hela 8.2 Nm redan vid låga 5000 varv. EFI motorn drivs av vanlig ren bensin och levererar kraft och effekt i ett brett vridregister, speciellt uppskattat av de som kör under krävande stadsförhållanden där motorns prestanda behövs för att göra färden säker och trygg.

Förbrukning

Matador drar ca. 0,25 L bensin per mil och utrustad med en tank på 4.5 L når du därmed närmre 18 mil per tankning under rimliga förhållanden.

Transmission

Matador är utrustad med en CVT (Automat) växellåda som gör körningen enkel. Många förare uppskattar denna typ av växellåda då den levererar överlägsen kraft utan större förluster utan behov av manuell växling. De smidiga köregenskaperna som erhålls beror både på det höga vridmomentet och den optimerade växellådan vilket uppskattas främst under krävande körning i stadsförhållanden.

Hjul

Med sina 3-ekrade 12” fälgar i lättviktsaluminium och sportiga lågprofildäck får Matador ett optimalt väg fäste även under utmanande och ansträngande körning.

Bromsar

Med hydrauliska dubbelverkande skivbromsar och dubbel kolvs ok fram, överdimensionerad och ventilerad wave skiva har du optimal bromseffekt oavsett rådande körförhållanden.

Fjädring

Till skillnad från många andra enklare scootrar på marknaden har Matador dubbla stötdämpare bak vilket inte bara ger en oslagbar fjädringskomfort utan gör även hela mopeden mycket stabil och vridfast i konstruktionen vilket märks på väghållningen när man testar den till det yttersta. Matador är utrustad med en påkostad dubbelsidig och dubbelverkande hydraulisk dämparkonstruktion framtill som ger en mycket god fjädringskomfort

Ram

Matador väger låga 117 kg och kombinerat med konstruktionen och effekten gör att den känns kraftfull nog att klara de lite tuffare utmaningarna utan att avmattas. Ramen är tillverkad i vridstyvt kvalitetsstål som ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning.

Instrument

Instrumenteringen är stilfullt designad och lättläst med hastighetsmätare, bränslemätare samt indikeringslampor för blinkers och hel- och halvljus.

Förvaring

Matador har ett rymligt förvaringsfack under sadeln, stort nog att rymma det allra nödvändigaste. Utrymmet öppnas/låses enkelt och smidigt med samma nyckel som du startar med. Toppbox finns också som tillbehör om ännu mer lastutrymme önskas.

Komfort

Matador är stor nog att klara även passagerare som sitter bra och har bra fotstöd med hjälp av de snyggt infällbara fotpinnarna. Den sektionsindelade sadeln ger sportigare men ändå bekväm och komfortabel sittställning. Sadelns Condura™ liknande yttermaterial är vattenavstötande ock tåligt nog att klara många års sol och väta.

Belysning

Kraftigt tilltagen belysning med dubbla halogenlampor i strålkastaren framtill garanterar en god synlighet i trafiken. Utrustad med LED-teknik i både positionsljus, blinkers och bakljus garanteras du god synlighet under mörkrets inbrott.

Med den senaste designen och modernaste Euro tekniken är vår Viarelli Matador, scootern för dig som inte nöjer dig med annat än det bästa. Förstärkt fjädring, senaste LED-tekniken, extra kraftiga bromsar, lättmetallfälgar och en mycket driftsäker motor med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning är bara några av detaljer som gör att Matador blivit en av Sveriges mest sålda sportmodeller. Matador är ämnad för dig som söker prestanda och funktion utan att göra avkall på designen.

Motor

Matador är utrustad med en driftsäker 4-taktsmotor av GY-6 typ utrustad med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning. En välbeprövad motortyp som nu uppgraderats i enlighet med de nya Euro kraven som ger Matador en lägre bränsleförbrukning och mindre påverkan på miljön trots att den levererar hela 2.4 kW vid 7500 varv och hela 3.0 Nm redan vid låga 5000 varv. EFI motorn drivs av vanlig ren bensin och levererar kraft och effekt i ett brett vridregister, speciellt uppskattat av de som kör under krävande stadsförhållanden där motorns prestanda behövs för att göra färden säker och trygg.

Förbrukning

Matador drar ca. 0,25 L bensin per mil och utrustad med en tank på 4.5 L når du därmed närmre 18 mil per tankning under rimliga förhållanden.

Transmission

Matador är utrustad med en CVT (Automat) växellåda som gör körningen enkel. Många förare uppskattar denna typ av växellåda då den levererar överlägsen kraft utan större förluster utan behov av manuell växling. De smidiga köregenskaperna som erhålls beror både på det höga vridmomentet och den optimerade växellådan vilket uppskattas främst under krävande körning i stadsförhållanden.

Hjul

Med sina 3-ekrade 12” fälgar i lättviktsaluminium och sportiga lågprofildäck får Matador ett optimalt väg fäste även under utmanande och ansträngande körning.

Bromsar

Med hydrauliska dubbelverkande skivbromsar och dubbel kolvs ok fram, överdimensionerad och ventilerad wave skiva har du optimal bromseffekt oavsett rådande körförhållanden.

Fjädring

Till skillnad från många andra enklare scootrar på marknaden har Matador dubbla stötdämpare bak vilket inte bara ger en oslagbar fjädringskomfort utan gör även hela mopeden mycket stabil och vridfast i konstruktionen vilket märks på väghållningen när man testar den till det yttersta. Matador är utrustad med en påkostad dubbelsidig och dubbelverkande hydraulisk dämparkonstruktion framtill som ger en mycket god fjädringskomfort

Ram

Matador väger låga 90 kg och kombinerat med konstruktionen och effekten gör att den känns kraftfull nog att klara de lite tuffare utmaningarna utan att avmattas. Ramen är tillverkad i vridstyvt kvalitetsstål som ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning.

Instrument

Instrumenteringen är stilfullt designad och lättläst med hastighetsmätare, bränslemätare samt indikeringslampor för blinkers och hel- och halvljus.

Förvaring

Matador har ett rymligt förvaringsfack under sadeln, stort nog att rymma det allra nödvändigaste. Utrymmet öppnas/låses enkelt och smidigt med samma nyckel som du startar med. Toppbox finns också som tillbehör om ännu mer lastutrymme önskas.

Komfort

Matador är stor nog att klara även passagerare som sitter bra och har bra fotstöd med hjälp av de snyggt infällbara fotpinnarna. Den sektionsindelade sadeln ger sportigare men ändå bekväm och komfortabel sittställning. Sadelns Condura™ liknande yttermaterial är vattenavstötande ock tåligt nog att klara många års sol och väta.

Belysning

Kraftigt tilltagen belysning med dubbla halogenlampor i strålkastaren framtill garanterar en god synlighet i trafiken. Utrustad med LED-teknik i både positionsljus, blinkers och bakljus garanteras du god synlighet under mörkrets inbrott.

Yttre mått (längd, bredd, höjd): 1825mm x 675mm x 1173mm
Hjulbas: 1335mm
Markfrigång: 130mm
Vikt: 90kg
Lastkapacitet: 150kg
Högsta hastighet: 85 km/h
Motormodell: 1 cylinder, 4-takt, luftkyld
Cylindervolym: 125cc
Effekt: 6.2 kW/7500 r/min
Tändstift: C7HSA
Starttyp: Elektrisk / kick
Tändning: CDI
Tankkapacitet: 4.5 L
Bränsle: 95/98 blyfri
Motorolja: 10W/40
Motorolja mängd: 800 ml
Bakväxelolja: SAE 85W/90
Bakväxel oljemängd: 125 ml
Koppling: Automat
Broms bak: Hydraulisk skivbroms
Broms fram: Hydraulisk skivbroms
Lufttryck fram- och bakhjul: 2.25 bar
Sitthöjd: ca 82 cm
Fälg: 12"
Q&A
Recensioner

Motorswedens garantier

Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.

Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.

Läs mer om våra garantier på länken nedan.

Garantier för motorswedens fordon

Fraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.

Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.

Vi hittade andra produkter du kanske gillar!

Moped Viarelli Monztro 45km/h (Euro 5 klass 1 moped) matt-black
Specialpris 21 990,00 kr Ordinarie pris 23 990,00 kr
Carbone Moped från Viarelli, RS50 1
22 990,00 kr
Moped från Viarelli, Rivetto 1
Pris från 20 990,00 kr Ordinarie pris 22 990,00 kr
Mattsvart modern moped varumärke Viarelli modell Primo klass 1
19 990,00 kr