Snabbfakta
Lätt MC, A1
|
Tankkapacitet
|
Kr / mil
|
Alu-fälg
|
100+
|
Skivbroms:
|
Leverans
|
Köp nu,
|
1 - 3
|
Med den senaste designen och modernaste tekniken är vår Viarelli Matador, motorcykeln för dig som inte nöjer dig med annat än det bästa. Förstärkt fjädring, senaste LED-tekniken, extra kraftiga bromsar, lättmetallfälgar och en mycket driftsäker motor med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning är bara några av detaljer som gör att Matador blivit en av Sveriges mest sålda lätt mc. Matador är ämnad för dig som söker prestanda och funktion utan att göra avkall på designen. Viarelli Matador har en max hastighet på 85 km/h.
Motor
Matador är utrustad med en driftsäker 4-taktsmotor av GY-6 typ utrustad med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning. En välbeprövad motortyp som nu uppgraderats i enlighet med de nya Euro kraven som ger Matador en lägre bränsleförbrukning och mindre påverkan på miljön trots att den levererar hela 6.2 kW vid 7500 varv och hela 8.2 Nm redan vid låga 5000 varv. EFI motorn drivs av vanlig ren bensin och levererar kraft och effekt i ett brett vridregister, speciellt uppskattat av de som kör under krävande stadsförhållanden där motorns prestanda behövs för att göra färden säker och trygg.
Förbrukning
Matador drar ca. 0,25 L bensin per mil och utrustad med en tank på 4.5 L når du därmed närmre 18 mil per tankning under rimliga förhållanden.
Transmission
Matador är utrustad med en CVT (Automat) växellåda som gör körningen enkel. Många förare uppskattar denna typ av växellåda då den levererar överlägsen kraft utan större förluster utan behov av manuell växling. De smidiga köregenskaperna som erhålls beror både på det höga vridmomentet och den optimerade växellådan vilket uppskattas främst under krävande körning i stadsförhållanden.
Hjul
Med sina 3-ekrade 12” fälgar i lättviktsaluminium och sportiga lågprofildäck får Matador ett optimalt väg fäste även under utmanande och ansträngande körning.
Bromsar
Med hydrauliska dubbelverkande skivbromsar och dubbel kolvs ok fram, överdimensionerad och ventilerad wave skiva har du optimal bromseffekt oavsett rådande körförhållanden.
Fjädring
Till skillnad från många andra enklare scootrar på marknaden har Matador dubbla stötdämpare bak vilket inte bara ger en oslagbar fjädringskomfort utan gör även hela mopeden mycket stabil och vridfast i konstruktionen vilket märks på väghållningen när man testar den till det yttersta. Matador är utrustad med en påkostad dubbelsidig och dubbelverkande hydraulisk dämparkonstruktion framtill som ger en mycket god fjädringskomfort
Ram
Matador väger låga 117 kg och kombinerat med konstruktionen och effekten gör att den känns kraftfull nog att klara de lite tuffare utmaningarna utan att avmattas. Ramen är tillverkad i vridstyvt kvalitetsstål som ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning.
Instrument
Instrumenteringen är stilfullt designad och lättläst med hastighetsmätare, bränslemätare samt indikeringslampor för blinkers och hel- och halvljus.
Förvaring
Matador har ett rymligt förvaringsfack under sadeln, stort nog att rymma det allra nödvändigaste. Utrymmet öppnas/låses enkelt och smidigt med samma nyckel som du startar med. Toppbox finns också som tillbehör om ännu mer lastutrymme önskas.
Komfort
Matador är stor nog att klara även passagerare som sitter bra och har bra fotstöd med hjälp av de snyggt infällbara fotpinnarna. Den sektionsindelade sadeln ger sportigare men ändå bekväm och komfortabel sittställning. Sadelns Condura™ liknande yttermaterial är vattenavstötande ock tåligt nog att klara många års sol och väta.
Belysning
Kraftigt tilltagen belysning med dubbla halogenlampor i strålkastaren framtill garanterar en god synlighet i trafiken. Utrustad med LED-teknik i både positionsljus, blinkers och bakljus garanteras du god synlighet under mörkrets inbrott.
Med den senaste designen och modernaste Euro tekniken är vår Viarelli Matador, scootern för dig som inte nöjer dig med annat än det bästa. Förstärkt fjädring, senaste LED-tekniken, extra kraftiga bromsar, lättmetallfälgar och en mycket driftsäker motor med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning är bara några av detaljer som gör att Matador blivit en av Sveriges mest sålda sportmodeller. Matador är ämnad för dig som söker prestanda och funktion utan att göra avkall på designen.
Motor
Matador är utrustad med en driftsäker 4-taktsmotor av GY-6 typ utrustad med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning. En välbeprövad motortyp som nu uppgraderats i enlighet med de nya Euro kraven som ger Matador en lägre bränsleförbrukning och mindre påverkan på miljön trots att den levererar hela 2.4 kW vid 7500 varv och hela 3.0 Nm redan vid låga 5000 varv. EFI motorn drivs av vanlig ren bensin och levererar kraft och effekt i ett brett vridregister, speciellt uppskattat av de som kör under krävande stadsförhållanden där motorns prestanda behövs för att göra färden säker och trygg.
Förbrukning
Matador drar ca. 0,25 L bensin per mil och utrustad med en tank på 4.5 L når du därmed närmre 18 mil per tankning under rimliga förhållanden.
Transmission
Matador är utrustad med en CVT (Automat) växellåda som gör körningen enkel. Många förare uppskattar denna typ av växellåda då den levererar överlägsen kraft utan större förluster utan behov av manuell växling. De smidiga köregenskaperna som erhålls beror både på det höga vridmomentet och den optimerade växellådan vilket uppskattas främst under krävande körning i stadsförhållanden.
Hjul
Med sina 3-ekrade 12” fälgar i lättviktsaluminium och sportiga lågprofildäck får Matador ett optimalt väg fäste även under utmanande och ansträngande körning.
Bromsar
Med hydrauliska dubbelverkande skivbromsar och dubbel kolvs ok fram, överdimensionerad och ventilerad wave skiva har du optimal bromseffekt oavsett rådande körförhållanden.
Fjädring
Till skillnad från många andra enklare scootrar på marknaden har Matador dubbla stötdämpare bak vilket inte bara ger en oslagbar fjädringskomfort utan gör även hela mopeden mycket stabil och vridfast i konstruktionen vilket märks på väghållningen när man testar den till det yttersta. Matador är utrustad med en påkostad dubbelsidig och dubbelverkande hydraulisk dämparkonstruktion framtill som ger en mycket god fjädringskomfort
Ram
Matador väger låga 90 kg och kombinerat med konstruktionen och effekten gör att den känns kraftfull nog att klara de lite tuffare utmaningarna utan att avmattas. Ramen är tillverkad i vridstyvt kvalitetsstål som ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning.
Instrument
Instrumenteringen är stilfullt designad och lättläst med hastighetsmätare, bränslemätare samt indikeringslampor för blinkers och hel- och halvljus.
Förvaring
Matador har ett rymligt förvaringsfack under sadeln, stort nog att rymma det allra nödvändigaste. Utrymmet öppnas/låses enkelt och smidigt med samma nyckel som du startar med. Toppbox finns också som tillbehör om ännu mer lastutrymme önskas.
Komfort
Matador är stor nog att klara även passagerare som sitter bra och har bra fotstöd med hjälp av de snyggt infällbara fotpinnarna. Den sektionsindelade sadeln ger sportigare men ändå bekväm och komfortabel sittställning. Sadelns Condura™ liknande yttermaterial är vattenavstötande ock tåligt nog att klara många års sol och väta.
Belysning
Kraftigt tilltagen belysning med dubbla halogenlampor i strålkastaren framtill garanterar en god synlighet i trafiken. Utrustad med LED-teknik i både positionsljus, blinkers och bakljus garanteras du god synlighet under mörkrets inbrott.
Yttre mått (längd, bredd, höjd): | 1825mm x 675mm x 1173mm |
Hjulbas: | 1335mm |
Markfrigång: | 130mm |
Vikt: | 90kg |
Lastkapacitet: | 150kg |
Högsta hastighet: | 85 km/h |
Motormodell: | 1 cylinder, 4-takt, luftkyld |
Cylindervolym: | 125cc |
Effekt: | 6.2 kW/7500 r/min |
Tändstift: | C7HSA |
Starttyp: | Elektrisk / kick |
Tändning: | CDI |
Tankkapacitet: | 4.5 L |
Bränsle: | 95/98 blyfri |
Motorolja: | 10W/40 |
Motorolja mängd: | 800 ml |
Bakväxelolja: | SAE 85W/90 |
Bakväxel oljemängd: | 125 ml |
Koppling: | Automat |
Broms bak: | Hydraulisk skivbroms |
Broms fram: | Hydraulisk skivbroms |
Lufttryck fram- och bakhjul: | 2.25 bar |
Sitthöjd: | ca 82 cm |
Fälg: | 12" |
Motorswedens garantier
Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.
Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.
Läs mer om våra garantier på länken nedan.
Garantier för motorswedens fordonFraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.
Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.
Med den senaste designen och modernaste tekniken är vår Viarelli Matador, motorcykeln för dig som inte nöjer dig med annat än det bästa. Förstärkt fjädring, senaste LED-tekniken, extra kraftiga bromsar, lättmetallfälgar och en mycket driftsäker motor med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning är bara några av detaljer som gör att Matador blivit en av Sveriges mest sålda lätt mc. Matador är ämnad för dig som söker prestanda och funktion utan att göra avkall på designen. Viarelli Matador har en max hastighet på 85 km/h.
Motor
Matador är utrustad med en driftsäker 4-taktsmotor av GY-6 typ utrustad med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning. En välbeprövad motortyp som nu uppgraderats i enlighet med de nya Euro kraven som ger Matador en lägre bränsleförbrukning och mindre påverkan på miljön trots att den levererar hela 6.2 kW vid 7500 varv och hela 8.2 Nm redan vid låga 5000 varv. EFI motorn drivs av vanlig ren bensin och levererar kraft och effekt i ett brett vridregister, speciellt uppskattat av de som kör under krävande stadsförhållanden där motorns prestanda behövs för att göra färden säker och trygg.
Förbrukning
Matador drar ca. 0,25 L bensin per mil och utrustad med en tank på 4.5 L når du därmed närmre 18 mil per tankning under rimliga förhållanden.
Transmission
Matador är utrustad med en CVT (Automat) växellåda som gör körningen enkel. Många förare uppskattar denna typ av växellåda då den levererar överlägsen kraft utan större förluster utan behov av manuell växling. De smidiga köregenskaperna som erhålls beror både på det höga vridmomentet och den optimerade växellådan vilket uppskattas främst under krävande körning i stadsförhållanden.
Hjul
Med sina 3-ekrade 12” fälgar i lättviktsaluminium och sportiga lågprofildäck får Matador ett optimalt väg fäste även under utmanande och ansträngande körning.
Bromsar
Med hydrauliska dubbelverkande skivbromsar och dubbel kolvs ok fram, överdimensionerad och ventilerad wave skiva har du optimal bromseffekt oavsett rådande körförhållanden.
Fjädring
Till skillnad från många andra enklare scootrar på marknaden har Matador dubbla stötdämpare bak vilket inte bara ger en oslagbar fjädringskomfort utan gör även hela mopeden mycket stabil och vridfast i konstruktionen vilket märks på väghållningen när man testar den till det yttersta. Matador är utrustad med en påkostad dubbelsidig och dubbelverkande hydraulisk dämparkonstruktion framtill som ger en mycket god fjädringskomfort
Ram
Matador väger låga 117 kg och kombinerat med konstruktionen och effekten gör att den känns kraftfull nog att klara de lite tuffare utmaningarna utan att avmattas. Ramen är tillverkad i vridstyvt kvalitetsstål som ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning.
Instrument
Instrumenteringen är stilfullt designad och lättläst med hastighetsmätare, bränslemätare samt indikeringslampor för blinkers och hel- och halvljus.
Förvaring
Matador har ett rymligt förvaringsfack under sadeln, stort nog att rymma det allra nödvändigaste. Utrymmet öppnas/låses enkelt och smidigt med samma nyckel som du startar med. Toppbox finns också som tillbehör om ännu mer lastutrymme önskas.
Komfort
Matador är stor nog att klara även passagerare som sitter bra och har bra fotstöd med hjälp av de snyggt infällbara fotpinnarna. Den sektionsindelade sadeln ger sportigare men ändå bekväm och komfortabel sittställning. Sadelns Condura™ liknande yttermaterial är vattenavstötande ock tåligt nog att klara många års sol och väta.
Belysning
Kraftigt tilltagen belysning med dubbla halogenlampor i strålkastaren framtill garanterar en god synlighet i trafiken. Utrustad med LED-teknik i både positionsljus, blinkers och bakljus garanteras du god synlighet under mörkrets inbrott.
Med den senaste designen och modernaste Euro tekniken är vår Viarelli Matador, scootern för dig som inte nöjer dig med annat än det bästa. Förstärkt fjädring, senaste LED-tekniken, extra kraftiga bromsar, lättmetallfälgar och en mycket driftsäker motor med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning är bara några av detaljer som gör att Matador blivit en av Sveriges mest sålda sportmodeller. Matador är ämnad för dig som söker prestanda och funktion utan att göra avkall på designen.
Motor
Matador är utrustad med en driftsäker 4-taktsmotor av GY-6 typ utrustad med EFI (Electric Fuel Injection) insprutning. En välbeprövad motortyp som nu uppgraderats i enlighet med de nya Euro kraven som ger Matador en lägre bränsleförbrukning och mindre påverkan på miljön trots att den levererar hela 2.4 kW vid 7500 varv och hela 3.0 Nm redan vid låga 5000 varv. EFI motorn drivs av vanlig ren bensin och levererar kraft och effekt i ett brett vridregister, speciellt uppskattat av de som kör under krävande stadsförhållanden där motorns prestanda behövs för att göra färden säker och trygg.
Förbrukning
Matador drar ca. 0,25 L bensin per mil och utrustad med en tank på 4.5 L når du därmed närmre 18 mil per tankning under rimliga förhållanden.
Transmission
Matador är utrustad med en CVT (Automat) växellåda som gör körningen enkel. Många förare uppskattar denna typ av växellåda då den levererar överlägsen kraft utan större förluster utan behov av manuell växling. De smidiga köregenskaperna som erhålls beror både på det höga vridmomentet och den optimerade växellådan vilket uppskattas främst under krävande körning i stadsförhållanden.
Hjul
Med sina 3-ekrade 12” fälgar i lättviktsaluminium och sportiga lågprofildäck får Matador ett optimalt väg fäste även under utmanande och ansträngande körning.
Bromsar
Med hydrauliska dubbelverkande skivbromsar och dubbel kolvs ok fram, överdimensionerad och ventilerad wave skiva har du optimal bromseffekt oavsett rådande körförhållanden.
Fjädring
Till skillnad från många andra enklare scootrar på marknaden har Matador dubbla stötdämpare bak vilket inte bara ger en oslagbar fjädringskomfort utan gör även hela mopeden mycket stabil och vridfast i konstruktionen vilket märks på väghållningen när man testar den till det yttersta. Matador är utrustad med en påkostad dubbelsidig och dubbelverkande hydraulisk dämparkonstruktion framtill som ger en mycket god fjädringskomfort
Ram
Matador väger låga 90 kg och kombinerat med konstruktionen och effekten gör att den känns kraftfull nog att klara de lite tuffare utmaningarna utan att avmattas. Ramen är tillverkad i vridstyvt kvalitetsstål som ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning.
Instrument
Instrumenteringen är stilfullt designad och lättläst med hastighetsmätare, bränslemätare samt indikeringslampor för blinkers och hel- och halvljus.
Förvaring
Matador har ett rymligt förvaringsfack under sadeln, stort nog att rymma det allra nödvändigaste. Utrymmet öppnas/låses enkelt och smidigt med samma nyckel som du startar med. Toppbox finns också som tillbehör om ännu mer lastutrymme önskas.
Komfort
Matador är stor nog att klara även passagerare som sitter bra och har bra fotstöd med hjälp av de snyggt infällbara fotpinnarna. Den sektionsindelade sadeln ger sportigare men ändå bekväm och komfortabel sittställning. Sadelns Condura™ liknande yttermaterial är vattenavstötande ock tåligt nog att klara många års sol och väta.
Belysning
Kraftigt tilltagen belysning med dubbla halogenlampor i strålkastaren framtill garanterar en god synlighet i trafiken. Utrustad med LED-teknik i både positionsljus, blinkers och bakljus garanteras du god synlighet under mörkrets inbrott.
Yttre mått (längd, bredd, höjd): | 1825mm x 675mm x 1173mm |
Hjulbas: | 1335mm |
Markfrigång: | 130mm |
Vikt: | 90kg |
Lastkapacitet: | 150kg |
Högsta hastighet: | 85 km/h |
Motormodell: | 1 cylinder, 4-takt, luftkyld |
Cylindervolym: | 125cc |
Effekt: | 6.2 kW/7500 r/min |
Tändstift: | C7HSA |
Starttyp: | Elektrisk / kick |
Tändning: | CDI |
Tankkapacitet: | 4.5 L |
Bränsle: | 95/98 blyfri |
Motorolja: | 10W/40 |
Motorolja mängd: | 800 ml |
Bakväxelolja: | SAE 85W/90 |
Bakväxel oljemängd: | 125 ml |
Koppling: | Automat |
Broms bak: | Hydraulisk skivbroms |
Broms fram: | Hydraulisk skivbroms |
Lufttryck fram- och bakhjul: | 2.25 bar |
Sitthöjd: | ca 82 cm |
Fälg: | 12" |
Motorswedens garantier
Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.
Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.
Läs mer om våra garantier på länken nedan.
Garantier för motorswedens fordonFraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.
Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.