OUTLET Elmoped Viarelli GT1e Vit Klass 2
I lager
OUTLETFYND. Först till kvarn gäller!
Snabbfakta
Årsmodell
2022
Miltal
7 Mil
Testad
Ja
FRI FRAKT
och registrering
Beg-Garanti
1 År
Stort servicenätverk
100+ verkstäder
Fordonets skick:
Lätt begagnad
Satt i bruk med små tecken på användning, fullt fungerande och testkörd
Viarelli GT1e Klass 2 med BOSCH-Motor
Viarelli GT1 är en av Sveriges mest prisvärda mopeder och den höga kvalitén och den enkelt funktionella designen har definitivt bäddat för framgången. En tidlös modell som passar alla, unga som gamla, stora som små. Under skalet döljer sig ett kraftigt 20 Ah batteri, dimensionerat för att ta dig upp till 6 mil per laddning. De yttre dimensionerna och sittställningen ger dig en komfortabelt kompakt modell med alla de funktioner som hör till en populär modell, vare sig det handlar om pendling eller ren nöjeskörning. GT1E är en liten smidig elscooter med extra låg sitthöjd och GT1E är ett bra val för dig som vill pendla billigt och miljövänligt. Instrumentpanelen är lättläst med all information du behöver och under den låsbara sadeln får du plats med det nödvändigaste som t.ex. lås, träningsväska eller en mindre hjälm.
Motor
GT1E har vrid, varvvillighet och bottenstyrka nog att piska de flesta bensinscooters av Euro IV typ och har som alla klass 2 mopeder en maxhastighet på 25 km/h. Motorn är snyggt integrerad i bakhjulet, väl skyddad från stötar och slag och är en av marknadens mest driftsäkra elmotorer från BOSCH, vilket gör att du får ut maximal körsträcka och kan fokusera mer på körningen istället för att spendera tid och pengar på en massa kostsamma verkstadsbesök. Med hela 2000 watt levererar elmotorn sin kraft redan vid lägre varvtal, något som uppskattas i tät trafik och vid färd med passagerare/last. Med en motor som klarar lämna ett max vrid om 3.1 Nm får du en scooter med god accelerationen som är kraftfullare under belastning än många andra bensindrivna scooters.
Förbrukning
Med ett 60 volts batteri på 20Ah och med en 1000 watts elmotor når du ca. 6 mil per laddning. Funderar du på driftskostnaden står elförbrukningen för endast 1,80 kr vid full laddning. Kör du 6 mil blir kostnaden så låg som 30 öre per mil.
Batteri
GT1E levereras med ett slimmat och godkänt högeffekts 20 Ah batteri av Lead Acid typ och är en typ av batteri som är väldigt vanligt och i princip kan återfinnas hos de flesta seriösa batteriförsäljningsställen runt om. Batteriet har försetts med aktiva övervakningskretsar som hjälper till att övervaka, skydda och optimera kraftfördelningen. Kostnaden per batteri är relativt låg, i storleksordning med ett bättre bilbatteri.
OBS! Ett batteri tar skada & tappar kapacitet/livslängd av att överladdas, använd därför en timer för att undvika detta. Vi rekommenderar att man använder sig av en timer som stänger av sig senast efter 8 timmar.
Transmission
Utrustad med direktdrivning är GT1E av modernaste typ och levererar överlägsen kraft utan större förluster och de smidiga köregenskaperna som beror på vridmomentet uppskattas speciellt i stadsförhållanden.
Hjul
De något kompaktare 10” hjulen gör färden enkel och det är lätt att även i knixiga lägen manövrera mopeden med stor säkerhet. Fälgarna är gjutna i lättviktsaluminium och har snyggt högglanspolerade sidor för att ge GT1E ett exklusivt utseende. Sportigare däck med bred, låg och norden anpassad profil ger dig bästa möjliga vägfäste även under avancerad, provocerande och hård körning.
Bromsar
Med väderskyddade trumbromsar bak och dubbelverkande hydrauliska skivbromsar fram får du en maximal bromseffekt trots sämre väglag och väder. När bromseffekten behövs stoppar du med lätthet ditt fordon utan att känna utmatning eller svagheter i inbromsningen. Du doserar lätt bromskraften i såväl låga som höga farter.
Fjädring
En optimerad fjädring bidrar starkt till den känsla som ett vridstyvt chassi ger. GT1 har utrustats med rejäla dämpare och väl tilltagna fjädrar som bidrar till den angenäma komforten. En bra fjädring gör att färden känns säker även vid hård körning under tuffa förhållanden.
Ram
GT1E har en mycket låg vikt om 62 kg utan batteri vilket gör den väldigt lätthanterlig i både låga och höga hastigheter. Med en lägre vikt än många andra motsvarande scooters på marknaden får du en scooter med låg tyngdpunkt och något högre prestanda. En låg vikt betyder ofta att något tagits bort, men GT1E har en stark och vridstyv ram tillverkad i kvalitetsstål, vilket ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning trots sin ringa vikt.
Instrument
Instrumenteringen ger dig all den information som du behöver för att färdas säkert. En stor hastighetsmätare återfinns i huvudfokus men även indikator för batterinivå och indikeringslampor för belysning och blinkers är väl synliga. Instrumentet är upplyst vilket gör att du har full koll på hastighet under färd även i mörker.
Förvaring
GT1E är utrustad med ett sadelfack som är låsbart med samma nyckel som du använder till tändnningen. Sadelutrymmet är stort nog för att rymma det allra nödvändigaste. En skolväska, en jacka eller ett par skor får utan problem plats under sadeln.
Komfort
GT1 är en scooter med en något mindre kompaktare storlek. Trots de kompaktare måtten sitter helt ok och även passageraren sitter bra med stöd för båda fötterna och ett par rejäla handtag att hålla fast i. Utrustad med en bekvämt mjuk sadel tillverkad i ett tåligt och vattenavstötande material så får du en komfortabel sittställning.
Belysning
Framtill har du en ljusstark uppsättning halogenlampor placerade på själva styrhuvudet, vilket gör att lyset följer styrvinkeln. En överlägsen lösning som oftast återfinns på betydligt dyrare modeller. Din scooters blinkers och positionsljusen är väl placerade i ytterkant av kåpan vilket medför att du syns bättre i trafiken.
Laddsladden som medföljer mopeden är svart, har en transformator och är anpassad för laddning via ett helt vanligt vägguttag inomhus eller i ditt garage.
Yttre mått (längd, bredd, höjd): | 1710*665*1090 mm |
Hjulbas: | 1245mm |
Markfrigång: | 110mm |
Fordonsvikt: | 62kg |
Batterivikt: | 33 kg |
Batterityp: | Lead Acid (Bly-gel) |
Lastkapacitet: | 150 kg |
Högsta hastighet: | 25km/h (klass 2) |
Motormodell: | Integrerad planetmotor |
Motortyp: | Borstlös DC |
Effekt: | 1.0 kW |
Starttyp: | Elektrisk |
Tändning: | Elektrisk |
Batterikapacitet: | 20Ah/1200 kW/h |
Laddtid: | ~ 6-8 h |
Laddcykler: | > 300 |
Körsträcka: | ~ 6 mil per laddning |
Koppling: | Direktdrift |
Broms bak: | Skivbroms |
Broms fram: | Skivbroms |
Lufttryck fram- och bakhjul: | 2.25 bar |
Sitthöjd: | ca 75 cm |
Fälg: | 10" |
Motorswedens garantier
Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.
Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.
Läs mer om våra garantier på länken nedan.
Garantier för motorswedens fordonFraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.
Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.
Fordonets skick:
Lätt begagnad
Satt i bruk med små tecken på användning, fullt fungerande och testkörd
Viarelli GT1e Klass 2 med BOSCH-Motor
Viarelli GT1 är en av Sveriges mest prisvärda mopeder och den höga kvalitén och den enkelt funktionella designen har definitivt bäddat för framgången. En tidlös modell som passar alla, unga som gamla, stora som små. Under skalet döljer sig ett kraftigt 20 Ah batteri, dimensionerat för att ta dig upp till 6 mil per laddning. De yttre dimensionerna och sittställningen ger dig en komfortabelt kompakt modell med alla de funktioner som hör till en populär modell, vare sig det handlar om pendling eller ren nöjeskörning. GT1E är en liten smidig elscooter med extra låg sitthöjd och GT1E är ett bra val för dig som vill pendla billigt och miljövänligt. Instrumentpanelen är lättläst med all information du behöver och under den låsbara sadeln får du plats med det nödvändigaste som t.ex. lås, träningsväska eller en mindre hjälm.
Motor
GT1E har vrid, varvvillighet och bottenstyrka nog att piska de flesta bensinscooters av Euro IV typ och har som alla klass 2 mopeder en maxhastighet på 25 km/h. Motorn är snyggt integrerad i bakhjulet, väl skyddad från stötar och slag och är en av marknadens mest driftsäkra elmotorer från BOSCH, vilket gör att du får ut maximal körsträcka och kan fokusera mer på körningen istället för att spendera tid och pengar på en massa kostsamma verkstadsbesök. Med hela 2000 watt levererar elmotorn sin kraft redan vid lägre varvtal, något som uppskattas i tät trafik och vid färd med passagerare/last. Med en motor som klarar lämna ett max vrid om 3.1 Nm får du en scooter med god accelerationen som är kraftfullare under belastning än många andra bensindrivna scooters.
Förbrukning
Med ett 60 volts batteri på 20Ah och med en 1000 watts elmotor når du ca. 6 mil per laddning. Funderar du på driftskostnaden står elförbrukningen för endast 1,80 kr vid full laddning. Kör du 6 mil blir kostnaden så låg som 30 öre per mil.
Batteri
GT1E levereras med ett slimmat och godkänt högeffekts 20 Ah batteri av Lead Acid typ och är en typ av batteri som är väldigt vanligt och i princip kan återfinnas hos de flesta seriösa batteriförsäljningsställen runt om. Batteriet har försetts med aktiva övervakningskretsar som hjälper till att övervaka, skydda och optimera kraftfördelningen. Kostnaden per batteri är relativt låg, i storleksordning med ett bättre bilbatteri.
OBS! Ett batteri tar skada & tappar kapacitet/livslängd av att överladdas, använd därför en timer för att undvika detta. Vi rekommenderar att man använder sig av en timer som stänger av sig senast efter 8 timmar.
Transmission
Utrustad med direktdrivning är GT1E av modernaste typ och levererar överlägsen kraft utan större förluster och de smidiga köregenskaperna som beror på vridmomentet uppskattas speciellt i stadsförhållanden.
Hjul
De något kompaktare 10” hjulen gör färden enkel och det är lätt att även i knixiga lägen manövrera mopeden med stor säkerhet. Fälgarna är gjutna i lättviktsaluminium och har snyggt högglanspolerade sidor för att ge GT1E ett exklusivt utseende. Sportigare däck med bred, låg och norden anpassad profil ger dig bästa möjliga vägfäste även under avancerad, provocerande och hård körning.
Bromsar
Med väderskyddade trumbromsar bak och dubbelverkande hydrauliska skivbromsar fram får du en maximal bromseffekt trots sämre väglag och väder. När bromseffekten behövs stoppar du med lätthet ditt fordon utan att känna utmatning eller svagheter i inbromsningen. Du doserar lätt bromskraften i såväl låga som höga farter.
Fjädring
En optimerad fjädring bidrar starkt till den känsla som ett vridstyvt chassi ger. GT1 har utrustats med rejäla dämpare och väl tilltagna fjädrar som bidrar till den angenäma komforten. En bra fjädring gör att färden känns säker även vid hård körning under tuffa förhållanden.
Ram
GT1E har en mycket låg vikt om 62 kg utan batteri vilket gör den väldigt lätthanterlig i både låga och höga hastigheter. Med en lägre vikt än många andra motsvarande scooters på marknaden får du en scooter med låg tyngdpunkt och något högre prestanda. En låg vikt betyder ofta att något tagits bort, men GT1E har en stark och vridstyv ram tillverkad i kvalitetsstål, vilket ger en överlägsen stabilitet i högre farter och under hårdare belastning trots sin ringa vikt.
Instrument
Instrumenteringen ger dig all den information som du behöver för att färdas säkert. En stor hastighetsmätare återfinns i huvudfokus men även indikator för batterinivå och indikeringslampor för belysning och blinkers är väl synliga. Instrumentet är upplyst vilket gör att du har full koll på hastighet under färd även i mörker.
Förvaring
GT1E är utrustad med ett sadelfack som är låsbart med samma nyckel som du använder till tändnningen. Sadelutrymmet är stort nog för att rymma det allra nödvändigaste. En skolväska, en jacka eller ett par skor får utan problem plats under sadeln.
Komfort
GT1 är en scooter med en något mindre kompaktare storlek. Trots de kompaktare måtten sitter helt ok och även passageraren sitter bra med stöd för båda fötterna och ett par rejäla handtag att hålla fast i. Utrustad med en bekvämt mjuk sadel tillverkad i ett tåligt och vattenavstötande material så får du en komfortabel sittställning.
Belysning
Framtill har du en ljusstark uppsättning halogenlampor placerade på själva styrhuvudet, vilket gör att lyset följer styrvinkeln. En överlägsen lösning som oftast återfinns på betydligt dyrare modeller. Din scooters blinkers och positionsljusen är väl placerade i ytterkant av kåpan vilket medför att du syns bättre i trafiken.
Laddsladden som medföljer mopeden är svart, har en transformator och är anpassad för laddning via ett helt vanligt vägguttag inomhus eller i ditt garage.
Yttre mått (längd, bredd, höjd): | 1710*665*1090 mm |
Hjulbas: | 1245mm |
Markfrigång: | 110mm |
Fordonsvikt: | 62kg |
Batterivikt: | 33 kg |
Batterityp: | Lead Acid (Bly-gel) |
Lastkapacitet: | 150 kg |
Högsta hastighet: | 25km/h (klass 2) |
Motormodell: | Integrerad planetmotor |
Motortyp: | Borstlös DC |
Effekt: | 1.0 kW |
Starttyp: | Elektrisk |
Tändning: | Elektrisk |
Batterikapacitet: | 20Ah/1200 kW/h |
Laddtid: | ~ 6-8 h |
Laddcykler: | > 300 |
Körsträcka: | ~ 6 mil per laddning |
Koppling: | Direktdrift |
Broms bak: | Skivbroms |
Broms fram: | Skivbroms |
Lufttryck fram- och bakhjul: | 2.25 bar |
Sitthöjd: | ca 75 cm |
Fälg: | 10" |
Motorswedens garantier
Motorsweden ligger i fronten inom motorbranschen i Sverige. Vi har ett nära och bra samarbete med fabrikerna vilket gör att vi kan hålla en hög standard till ett lågt pris på det vi säljer.
Vår ständiga utveckling och framförallt viljan att vara i framkant när det gäller Kvalité, Service och Produktsäkerhet har resulterat i att Motorsweden´s moderna modeller fungerar problemfritt i många år, förutsatt att vårt service och underhållsprogram efterföljs.
Läs mer om våra garantier på länken nedan.
Garantier för motorswedens fordonFraktkostnaden för denna produkt framgår ovan under varans pris. Beställer du fler fordon samtidigt betalar du fullpris för första fordonet och därefter endast 395 kr i frakt per extra fordon. Detta gäller så klart inte de fordon som är fraktfria.
Reservdelar kostar 95 kr i frakt oavsett varans värde eller storlek.