Köpvillkor Motorsweden

ALLMÄNNA VILLKOR

Vi följer konsumentköplagen samt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att genomföra en beställning måste du vara myndig (18 år).


PRISER

Alla priser på motorsweden.se anges i svenska kronor inklusive svensk moms.


BESTÄLLNING

Din beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit en orderbekräftelse inom 2 timmar vänligen kontrollera din skräppost. Läs noga igenom din orderbekräftelse och kontrollera så att alla uppgifter stämmer. Spara även din orderbekräftelse och ha denna tillhands vid kontakt med oss. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Motorsweden gällande detta


BETALNING

Vi erbjuder fyra olika trygga och säkra betalningsalternativ:

Resurs Faktura Resurs faktura: Tryggt och enkelt. Få hem dina varor innan du betalar. 30-60 dagars kredit, förfallodatum infaller den siste i månaden efter köpet. Fakturan skickas per e-post. Fakturaavgift på 29 kr tillkommer. Sedvanlig kreditprövning görs.

Resurs Delbetala Resurs delbetala: När du vill betala lite i taget. Räntefri delbetalning i upp till 24 månader. Fakturaavgift på 29kr samt en uppläggningsavgift från 45 kr tillkommer beroende av vald betaltid. Första fakturan skickas ut via e-post månaden efter köpet. I samband med betalning av denna faktura väljer du också önskad betaltid.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771-11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Läs mer om avbetalningsplaner och villkor här

Kortbetalning: Snabbt och smidigt. Betala direkt i kassan med VISA och MasterCard. Dina personuppgifter lagras i vårt affärsdatasystem enligt Personuppgiftslagens (PUL) för att fullgöra leverans och betalningsförfarande. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part. Vid betalning med kreditkort sker detta på Paynova´s krypterade sida och vi tar inte del av dessa uppgifter. Inga avgifter tillkommer vid kortbetalning.

Direktbetalning: Väljer du direktbetalning länkas du till din internetbank där du loggar in som vanligt och kommer till Direktbetalningstjänsten. Efter att du har godkänt betalningen länkas du tillbaka till vår hemsida där du får information om att köpet är klart. Dina personuppgifter lagras i vårt affärsdatasystem enligt Personuppgiftslagens (PUL) för att fullgöra leverans och betalningsförfarande. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part. Inga avgifter tillkommer vid direktbetalning.


FRAKT

På alla beställningar tillkommer en fraktkostnad om ej annat anges. Fraktkostnaden framgår på respektive produktsida. Beställer du fordon och reservdelar eller tillbehör på samma beställning betalar du endast frakten som anges för fordonet. Vid beställning av två- eller flera fordon på samma beställning blir fraktkostnaden rabatterad.


LEVERANSVILLKOR

Våra varor levereras i första hand av DHL. Mindre försändelser kan även skickas med Postnord. Normal leveranstid på lagerhållna produkter är ungefär 1-3 arbetsdagar. Vid leverans till glesbyggd, öar eller till orter där DHL ej har dagliga utkörningar samt under högsäsong kan dock leveranstiden bli längre än så och vi kan då ej hållas ansvariga för detta. Ta vänligen kontakt med DHL för att se leveranstiden till just din ort och spåra din försändelse.


AVBESTÄLLNING

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundtjänst på kundservice@motorsweden.se Om din beställning redan har hunnit bli expedierad när vi mottager din avbeställning har vi rätt att ta ut en ersättning för de faktiska kostnader vi haft i samband med din beställning.


ÅNGERRÄTT/RETUR

Som kund har du 14 dagars ovillkorlig ångerrätt räknat från den dag du mottagit varan. Du har rätt att undersöka varan i den mån som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste detta meddelas till oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För både din och vår skull ser vi helst att du meddelar oss skriftligen via e-post. Är varan du returnerar använd, sliten, trasig eller på annat sätt har hanterats på ett annat sätt än vad som anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett så kallat nyttoavdrag samt avdrag för eventuell värdeminskning på varan. Storleken på detta avdrag bedöms individuellt från fall till fall. Returfrakten ombesörjer du som kund. Retur får ej ske mot postförskott/efterkrav. Återbetalning eller kreditering av faktura kommer att göras inom 14 dagar från det att vi mottagit returen. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bistå med fraktsedlar i de fall du ångrar ditt köp utan detta ombesörjer du själv med valfri transportör.


ÄNDRING AV LEVERANSADRESS

Tänk på att ange en korrekt leveransadress vid beställning. Vill du ändra leveransadress efter det att vi påbörjat behandlingen av din order tas en avgift på 250 kr ut. Vid beställning mot faktura/delbetalning kan vi endast leverera till din folkbokförda adress om du inte fyllt i en annan leveransadress i kassan och där legitimerat dig med ditt bank-ID. Det går alltså inte att ändra leveransadress i dessa fall i efterhand.


GARANTI

Vi lämnar garanti på alla produkter vi säljer. Vilken garanti som lämnas på en viss produkt framgår på respektive produktsida. Om servicebok saknas vid leverans av din moped, så måste ni inom 5 arbetsdagar kontakta Motorsweden gällande detta.


REKLAMATION

Om det visar sig vara fel på en vara du beställt har du rätt att reklamera den. Du ska meddela oss att du vill reklamera varan snarast efter att felet upptäckts. För snabbast handläggning rekommenderar vi att du reklamerar via vårt reklamationsformulär på https://motorsweden.se/reklamtionsansokan


TVIST

Vid en eventuell tvist har du som kund möjlighet att vända dig Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få ditt ärende prövat. För att komma i kontakt med ARN besök www.arn.se Vår policy är att följa ARN:s rekommendationer.


TRANSPORTSKADA

Transportskador ska i första hand anmälas till transportören, detta ska göras snarast efter att skadan upptäckts, dock senast inom 7 dagar från mottagandet. När ni erhållit ett ärendenummer från transportören ska transportskadan även anmälas till vår kundtjänst.


EJ UTHÄMTAD/MOTTAGEN VARA

Om du inte tar emot eller hämtar ut din beställning kommer du att debiteras fraktkostnaden tur och retur.


FORCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Motorsweden befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.